VESLAČKI TRENING

Svi se slažu da je veslanje izuzetno težak sport. Kada preveslate 2000 metara na treningu, to nije lagano. Kada tu dionici preveslate na regati, onda je to stvarno teško. Bez obzira na te činjenice ne može se opisati osjećaj kada čovjek sjedi u čamcu nakon što je dao sve od sebe. U tom trenutku nije važna pobjeda, nije važno na kojem ste mjestu, važno je samo da ste tamo. Onaj tko nikada nije sjeo u čamac ne zna kakvo je uživanje kada na treningu plovite jezerom, rijekom ili morem, sunce vas lagano prži, a jedino što čujete oko sebe je šljapkanje vesala. Kad jednom to doživite, sjećate se toga zauvijek.
 
Kako izgledaju veslački treninzi? Dok traje zima, veslači 'nastanjuju' dvorane za vježbanje i teretane. Uz dizanje utega i kondicijske vježbe dosta se vremena provodi na ergometrima, tj. simulatorima veslanja.
 
Ergometar je sprava koja vjerno oponaša vaše kretanje u čamcu, barem do jedne granice. Otpor vode ili povratnu silu koju osjećate u čamcu nikad nećete osjetiti na ergometrima. Vježbanje na ovim spravama diže vam kondiciju, ali vas ujedno i priprema za natjecanja na ergometrima koja se udržavaju na kraju zimskog dijela sezone.
 
I tako dolazimo do pravog treninga, tj. onog na vodi. Postoje dva osnovna modela veslačkih čamaca: rimen i skul (kod nas poznat i pod imenom na pariće). U rimenu svaki veslač se služi jednim veslom (drži ga s dvije ruke), dok se u skulu svaki veslač služi s dva vesla (jedna ruka, jedno veslo). Rimen može imati i kormilara, a njegovo prisustvo označava se znakom '+' uz oznaku broja. Tako recimo '4+' znači, četverac s kormilarom. Ako kormilara nema stavlja se oznaka '-'. Rimeni mogu biti dvojci (+ i -), četverci (+ i -) i osmerac (+). Od skul čamaca postoje samac (skif), dvojac i četverac. Oni nemaju kormilara, a označava ih se znakom 'X', dakle, '4X' predstavlja četverac na pariće.
Ispiši stranicu